Uczniowie z klasy III bardzo lubią podejmować różne wyzwania. Są bardzo dociekliwymi obserwatorami przyrody. Po zdobyciu rzetelnych informacji na temat składników pogody oraz przyrządów służących meteorologom do prowadzenia badań, wcielili się w rolę synoptyków pogody.
Przez kolejne dni uważnie obserwowali zmiany zachodzące w przyrodzie, dyskutowali i wymieniali się własnymi spostrzeżeniami. Kolejnym krokiem było wspólne opracowanie prognozy pogody dla poszczególnych regionów Polski. Następny etap polegał na obejrzeniu w mediach tradycyjnych oraz elektronicznych informacji na temat warunków atmosferycznych prognozowanych na najbliższe dni. W końcu uczniowie na podstawie mapy pogody oraz graficznych symboli z uwzględnieniem miast, obszarów Polski i kierunków świata opowiedzieli na żywo, jaka będzie aura w naszym kraju.
Na podsumowanie zajęć z cyklu „Składniki pogody” trzecioklasiści sformułowali bardzo ważny wniosek, obserwowanie przyrody i prognozowanie pogody ma ogromne znaczenie nie tylko dla ludzi, ale także dla środowiska naturalnego.