Informacje dla rodziców uczniów Szkoły Podstawowej
w Rudnej Małej w roku szkolnym 2020/2021
Ważne dokumenty COVID:
Procedura bezpieczeństwa COVID 2020
Oświadczenie Rodzica
Deklaracja Rodzica
Aneks do procedur bezpieczeństwa covid
Załączniki do Procedury zwalniania uczniów:
Załącznik nr 1 – Karta zwolnienia z lekcji
Załącznik nr 2 – Upoważnienie do odbioru w sytuacji kryzysowej
Załącznik nr 3 – Oświadczenie rodziców
Załącznik nr 4 – Podanie o zwolnienie z zajęć WF
Załącznik nr 5 – Prośba o zwolnienie z obowiązku obecności
Załącznik nr 6 – Prośba o zwolnienie z lekcji religii
Załącznik nr 7 – Prośba o zwolnienie z lekcji WDŻ
Załącznik nr 8 – Zwolnienie ze świetlicy
Załącznik nr 9 – Doraźne zwolnienie z lekcji WF
__________
UPOWAŻNIENIA / ZEZWOLENIA
Odbieranie dziecka ze szkoły-świetlicy – upoważnienie jednorazowe
Odbieranie dziecka ze szkoły-świetlicy – upoważnienie stałe
Odbieranie dziecka ze szkoły-świetlicy – zezwolenie jednorazowe
Informacje dla rodziców uczniów Szkoły Podstawowej
w Rudnej Małej w roku szkolnym 2020/2021
Kalendarz roku szkolnego 2020/2021:
01.09.2020 r. – rozpoczęcie roku szkolnego
23.12.2020 r. – 03.01.2021 r. – zimowa przerwa świąteczna
4-17.01.2021 r. – ferie zimowe
? – rekolekcje wielkopostne
1-6.04.2021 r. – wiosenna przerwa świąteczna
25.06.2021 r. – zakończenie roku szkolnego
Przewidywane terminy wywiadówek (godz. 17.00):
10 września 2020 r.
19 listopada 2020 r.
28 stycznia 2021 r. (półroczna)
25 marca 2021 r.
13 maja 2021 r.
(Daty wywiadówek mogą ulec nieznacznym zmianom.)
Dni wolne od zajęć dydaktycznych:
2 listopada 2020 r.
9 listopada 2020 r.
10 listopada 2020 r.
4 stycznia 2021 r.
5 stycznia 2021 r.
4 czerwca 2021 r.
23 czerwca 2021 r.
24 czerwca 2021 r.
Oddział Przedszkolny pracuje w te dni normalnie.
INFORMATOR
Poniżej zamieszczamy pismo Podkarpackiego Kuratora Oświaty:
Bezpośredni link do informatora:
https://www.ko.rzeszow.pl/bazy/informator/sp/
Opieka i zajęcia dodatkowe:
W szkole w godz. 6.30-16.15 działa świetlica dla dzieci zgłoszonych przez rodziców.
W ramach godzin wychowania fizycznego uczniowie uczestniczą w zajęciach pływania na basenie w Głogowie Młp. nieodpłatnie. Zajęcia z pływania odbywają się co drugi tydzień, począwszy od października.
Zwolnienia dzieci z pływania i wf każdorazowo należy przedkładać nauczycielowi wf. Uczniowie są zwolnieni z ćwiczeń, ale pozostają w szkole.
Przy zwalnianiu ucznia z lekcji prosimy o osobisty odbiór dziecka przez osobę dorosłą i zgłoszenie tego nauczycielowi.
Pozostałe informacje:
Kryteria oceniania zachowania i oceniania z poszczególnych przedmiotów oraz inne regulaminy znajdują się do wglądu u nauczyciela danego przedmiotu oraz u Pani Dyrektor. Ogólne zasady oceniania z poszczególnych przedmiotów w klasach IV-VIII znajdują się w zeszytach przedmiotowych. Prosimy o systematyczne obserwowanie konta w dzienniku elektronicznym.
Szkoła prowadzi zbiórkę makulatury, baterii i plastikowych nakrętek. W klasach IV-VIII zebrane surowce mają wpływ na ocenę z zachowania, przy czym nie mogą jej podnieść o więcej niż jeden stopień.
Uczniowie nie mogą korzystać na terenie szkoły z telefonów komórkowych. W razie potrzeby kontaktu z rodziną zawsze jest im udostępniany telefon szkolny. W przypadku konieczności posiadania przez ucznia własnego telefonu w szkole, proszę konsultować się z Dyrektor Szkoły i wychowawcą.
Terminarz konsultacji Rodziców z nauczycielami jest wywieszony w korytarzu szkolnym oraz na stronie internetowej. Pani Dyrektor przyjmuje codziennie od godz. 7.30.
Wszelkie informacje znajdują się na stronie internetowej szkoły – www.sprudna.glogow-mlp.pl
Zachęcamy także do śledzenia bieżących wydarzeń szkoły.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna pomaga uczniom
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rzeszowie prowadzi badania mające na celu udzielania fachowych porad w celu pomocy uczniom z różnymi dysfunkcjami lub opóźnieniami w nauce.
Po przeprowadzeniu badań poradnia wydaje orzeczenia , opinie lub diagnozy.
Orzeczenie wydaje się tylko w przypadku stwierdzenia niepełnosprawności i związanej z tym potrzeby kształcenia specjalnego.
Opinie i diagnozy wydaje się w celu poprawy jakości pracy ucznia na poziomie zajęć wyrównawczych w domu i szkole.
Dziecko, które otrzymało diagnozę stwierdzającą dysleksję, dysgrafię, dysortografię na dowolnym etapie nauki nie musi być dodatkowo badane i dysfunkcja nie musi być potwierdzana , jeśli uczeń przechodzi do następnego etapu nauki.
Diagnozę o tych dysfunkcjach przeprowadza się w kilku etapach.
– Etap I – diagnoza gotowości szkolnej
Przeprowadza się ją w wieku 5- 6 lat przez powszechne badania przesiewowe w zakresie gotowości szkolnej dzieci.
– Etap II – diagnoza ryzyka dysleksji
Badania przeprowadza się w klasach edukacji wczesnoszkolnej czyli w klasach I – III.
Jeżeli praca prowadzona przez terapeutów, rodziców i nauczycieli nie przyniesie efektu, przeprowadza się badania w celu postawienia diagnozy dysleksji rozwojowej i opracowania programu terapii pedagogicznej na dalszy okres nauki szkolnej.
Wnioski o przebadanie dzieci w poradni składają wyłącznie rodzice.
Do wniosków rodziców powinna być dołączona opinia o dziecku wydana przez nauczyciela. Uzasadnienie prośby o przebadanie powinno być napisane przez rodziców. Po wydaniu opinii, lub orzeczenia, które otrzymują osobiście rodzice, bardzo ważne jest, aby jej treść została dostarczona do szkoły. Poznanie problemów ucznia, oraz proponowanych metod pracy pozwoli nauczycielom na udzieleniu efektywnej pomocy uczniom.
Bardzo ważnym czynnikiem, który jest niezbędny w pracy z dzieckiem, powinna być ścisła współpraca rodziców ze szkołą i realizowanie ćwiczeń, które uczeń musi wykonać w domu przy pomocy rodziców.
Rodzice powinni składać wnioski o wydanie opinii w poradni na zakończenie każdego etapu kształcenia. Nie dotyczy opinii i diagnozy o dysfunkcjach.
W Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Rzeszowie aby uzyskać opinię o dziecku i dalszej pracy z uczniem np. po klasie III wnioski należy składać do kwietnia 2014 roku.
Adres poradni:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1
35-005 Rzeszów, ul. Batorego 9
tel./fax (017) 852-81-302)
____________
Dbajmy o zdrowe żywienie dzieci
Prawidłowe odżywianie ma znaczący wpływ na zdrowie, wzrost i rozwój oraz dobre samopoczucie ucznia. Prawidłowe żywienie w okresie dzieciństwa i młodości nie tylko wzmocni sprawność fizyczną, ale również poprawi odporność na choroby, a także jest warunkiem osiągnięcia optymalnej, właściwej budowy ciała.
Każdy rodzic przygotowując posiłki swojemu dziecku powinien pamiętać, aby były one właściwie zbilansowane, pożywne i urozmaicone. Muszą dostarczać odpowiedniej ilości składników odżywczych, mineralnych, energetycznych oraz witamin.
Zbilansowane posiłki gwarantem zdrowia!
Istotnym elementem jest przyzwyczajanie dzieci do zdrowego odżywiania już od najmłodszych lat. Badania wykazują, że dzieci, które jedzą regularnie i mają prawidłowo zbilansowane posiłki, lepiej się rozwijają, uczą oraz mają lepszą pamięć. Tym bardziej pamiętajmy o tym, aby w odpowiednim czasie rozpocząć edukację prozdrowotną. Jeśli przegapimy ten moment, dziecko zacznie czerpać wiedzę o jedzeniu od rówieśników czy reklam, które nagminne zachęcają do kupowania fast – foodów i słodkich albo słonych przekąsek. Nie pozwólmy zatem, by uległo niezdrowej modzie. Im wcześniej wpoimy dziecku zasady zdrowej diety, tym lepiej. Będzie z nich korzystać także w późniejszych etapach swojego życia.
O czym powinni pamiętać rodzice dbający o właściwe żywienie dziecka:
___________
Jak pomóc dziecku w odrabianiu lekcji?
Dziecko rozpoczynające naukę w szkole podstawowej nie zawsze jest jeszcze zupełnie samodzielne. Odrabianie lekcji to dla pierwszaka zupełna nowość. Nim nauczy się dobrze z tym radzić, przez jakiś czas potrzebuje wskazówek.
Pomaganie – nie oznacza wykonywania za dziecko tego, co powinno zrobić samo. Takie postępowanie mija się z celem, bo dziecko nauczy się tylko tego, że jeśli z jakiegoś powodu nie chce mu się sprostać obowiązkom, rodzic – w trosce o jego dobro – gotowy jest go wyręczyć.
Jak więc rozsądnie pomóc?
Odrabianie pracy domowej musi być nawykiem i najlepiej (oczywiście, w miarę możliwości) zabrać się za lekcje po obiedzie, po godzinnym wypoczynku. Wieczorem umysł małego ucznia będzie zbyt zmęczony, by się tym zająć.
Należy systematycznie przeglądać zeszyty i książki, ponieważ niektóre polecenia mogą umknąć uwadze naszej pociechy.
Zobaczmy wspólnie z dzieckiem, co jest zadane i czy wszystko jest dla niego zrozumiałe.
Zaproponujmy, że jeśli nie będzie sobie z czymś radziło, wówczas mu pomożemy. Jeśli wystąpi taka sytuacja, nie podsuwajmy gotowego rozwiązania, lecz starajmy się je naprowadzić na właściwy tok rozumowania.
Poprośmy pociechę o pokazanie odrobionej pracy domowej i pochwalmy, jeśli zrobiło ją starannie.
Dziecko, które przywyknie do dyskretnego nadzoru, w miarę upływu czasu będzie samo się kontrolować. Jego poczucie odpowiedzialności będzie wówczas zbyt silne, by pozwolić sobie na to, by nie odrabiać zadań. Jeśli jednak okaże się, że dziecko zbyt często przychodzi do szkoły z nieodrobionymi zadaniami, trzeba powrócić do rodzicielskiej kontroli. Gdy to zawiedzie, wtedy – aby zmotywować pociechę do działania – można ograniczyć mu przywileje (dostęp do komputera, telewizora). Należy zaznaczyć, że będą one przywrócone w momencie powrotu do systematycznej pracy.