Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wyprawa w Bieszczady

Treść

W poniedziałek 10 czerwca 2024 r. uczniowie z klas IV-V oraz z VI wraz z wychowawcami wybrali się na jednodniową wycieczkę w Bieszczady. Zebrawszy się pod szkołą wczesnym rankiem, wyruszyliśmy do naszego pierwszego celu – Muzeum Przyrodniczo-Łowieckiego Knieja w Nowosiółkach.

Tam opowiedziano nam bardzo szczegółowo o wielu gatunkach ptaków, owadów i innych zwierząt zamieszkujących Bieszczady. Po krótkim wykładzie mogliśmy swobodnie przemieszczać się po muzeum i z zaciekawieniem je pooglądać.

Naszym kolejnym celem było zwiedzenie zapory w Myczkowcach, o której przez cały spacer po niej opowiadał nam nasz przewodnik. Po wykonaniu przez uczniów sesji zdjęciowych, przeszliśmy pieszo do pobliskiej restauracji na obiad.

Po obiedzie czekała na nas najbardziej wyczekiwana przez wszystkich atrakcja – przejazd drezynami rowerowymi po torach kolejowych – a za ich sterami sami uczniowie. Frajdę popsuł deszcz i ze względów bezpieczeństwa trasa musiała zostać skrócona.

Na koniec odwiedziliśmy Bieszczadzką Szkołę Rzemiosła w Uhercach Mineralnych, gdzie mieliśmy okazję brać udział w różnych warsztatach: z kaligrafii, garncarstwa oraz wypieku proziaków.

Zapisane pięknym pismem kartki oraz ulepione z gliny miseczki zabraliśmy ze sobą, a upieczone proziaki udało się zjeść na miejscu ciepłe prosto z pieca.

Po tych wszystkich atrakcjach zajęliśmy wygodne miejsca w autokarze i wróciliśmy do Rudnej Małej pod szkołę.