Przejdź do treści
slajder1
Projekt Szkoła równych szans
Slider4
Slider9
Slider13
1
2
7
4
Przejdź do stopki

Informacje o projekcie

Treść

#FunduszeEuropejskie

 

#FunduszeEuropejskie

 

Informacje o projekcie

 

  1. Projekt Szkoła równych szansrealizowany jest w ramach Kapitał ludzki gotowy do zmianSzkolnictwo ogólneFundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
  2. Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 94 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 16 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026.
  3. Grupami docelowymi w Projekcie są:
  • GD1: uczniowie i uczennice Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 118 uczniów i uczennic,
  • nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Szkole Podstawowej w Rudnej Małej w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 17 nauczycielek i nauczycieli,
  • rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
  • Szkoła Podstawowa w Rudnej Małej - 8 – letnia szkoła podstawowa realizująca kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Głogów Małopolski.
  1. Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:

WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 16,

WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 94,

WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 17,

  1. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 118,

WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,

WP4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem = 12,

WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 55,

WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 60

  1. Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
  • Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: min. 10 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 100

  1.  

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 klasa; 1 klasa x 10h/klasa

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: min. 10 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 100

  1.  

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 klasa; 1 klasa x 10h/klasa

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

  1. Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  • Cyberbezpieczeństwo w szkole,
  • Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
  • Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie.

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.

  • Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Szkole Podstawowej w Rudnej Małej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Indywidualne zajęcia logopedyczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: min. 5 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 100

Rok szkolny 2025/2026:

  1. Indywidualne zajęcia logopedyczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: min. 7 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 140.

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

  1. Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  • Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
  • Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi - strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami,
  • Strategie dla uczniów z nadwrażliwością sensoryczną - radzenie sobie z nadwrażliwościami i adaptacja środowiska klasowego,
  • Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem dla nauczycielek i nauczycieli oraz uczniów i uczennic - narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie,
  • Mediacje rówieśnicze i szkolne,
  • Media społecznościowe: jak wpływają na psychikę - unikanie negatywnych konsekwencji nadużywania mediów społecznościowych oraz gier komputerowych

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 8 osób/szkolenie A), B), C), D), E, F)

Założenia organizacyjne: 4 szkolenia: A), B), C), D), E), F) x 16h/szkolenie.

  1. Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  • Alfabet logopedyczny - Sprawdzone metody wywoływania głosek- kurs

Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,

Założenia organizacyjne: min. 8h,

  • Dziecko z FAS w przedszkolu i w szkole – kurs

Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,

Założenia organizacyjne: min. 5h,

  • Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej

Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:

  1. Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  • Szkolenia technologiczne - warsztaty z zakresu nowoczesnych technologii w edukacji, warsztaty z wykorzystania multimedialnych narzędzi w nauczaniu, szkolenia z bezpiecznego korzystania z Internetu i ochrony danych osobowych,

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 8 osób/szkolenie

Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.

  • Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h),

Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.

  1. Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  • Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli

Grupy docelowe: 15 nauczycieli/nauczycielek,

Założenia organizacyjne: 54h (średnio 3h/osoba),

  • Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej do potrzeb rynku pracy

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Warsztaty z pracodawcami

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VII; 1 grupa x 12h/grupa

  1. Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: min. 25 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 50

Rok szkolny 2025/2026:

  1. Warsztaty z pracodawcami

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VII; 1 grupa x 12h/grupa

  1. Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: min. 30 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 60.

  • Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA - rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Don’t worry BEE happy

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI

Założenia organizacyjne: 1 grupa x łącznie 15 os./grupa; 1 grupa x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  1. Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x łącznie 25 os./grupa; 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa.

Rok szkolny 2025/2026:

  1. Don’t worry BEE happy

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI

Założenia organizacyjne: 3 grupy x łącznie 50 os./grupa; 3 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  • Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Zajęcia wyrównawcze z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.9 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

  1. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa

  1. Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.9 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

  1. Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  1. Zajęcia wspierające mechanizmy uczenia się

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 6 grup x śr.8 osób/grupa; 6 grup x 24h/grupa

Rok szkolny 2025/2026:

  1. Zajęcia wyrównawcze z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupa x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa

  1. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa

  1. Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupa x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa

  1. Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  1. Zajęcia wspierające mechanizmy uczenia się

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 6 grup x śr.8 osób/grupa; 6 grup x 24h/grupa

  • Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Zajęcia rozwijające z języka polskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające kreatywność

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa

  1. Zajęcia proekologiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026:

  1. Zajęcia rozwijające z języka polskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające kreatywność

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa

  1. Zajęcia proekologiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  • Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne

W ramach realizacji zadania planowany jest zakup następującego sprzętu komputerowego, sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania:

  1. Monitor interaktywny 65’’ - 3 szt.
  2. Urządzenie wielofunkcyjne laserowe - 1 szt.
  3. Laptop dla ucznia - 10 szt.
  4. Mobilna szafka na laptopy na 10 szt. - 1 szt.
  5. Walizka z 10 tabletami - mobilny zestaw klasowy - 1 szt.
  6. ClassVR - wirtualne laboratorium przedmiotowe zestaw 8 sztuk - 1 szt.
  7. Urządzenie multimedialne mobilne Magiczna Ściana z pakietem Operacje myślowe - 1 szt.
  8. Robot edukacyjny: Moduł Ekologia - 1 szt.
  9. Głośnik przenośny bluetooth - 4 szt.
  10. ClassVR - licencja - 5-letni dostęp do portalu wirtualnych lekcji - 1 szt.
  11. Program komputerowy do matematyki - pakiet dla klas 4-8 - 2 szt.

Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:

  1. Długopisy 3D - 1 szt.
  2. Zestaw filamentów PLA do długopisów 3D - 6 szt.
  3. Gra do nauki programowania z elementami szachów - 1 szt.
  4. Podświetlana tablica do rysowania - 1 szt.
  5. Pomoce dla klas 1-3: kompetencje językowe - ZW j. polski - 1 szt.
  6. Pakiet Programów do Terapii młodzieży szkolnej - 1 szt.
  7. Klocki Gigo - 2 szt.
  8. Pakiet sensoryczny - 1 szt.

 

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 638 670,38 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 542 869,82 zł

 

 

Kontakt

 

Biuro projektu:

Samorządowe Centrum Ekonomiczno-Administracyjne w Głogowie Małopolskim

ul. Rynek 58

36-060 Głogów Małopolski

tel. 17 789 74 61

 

Koordynator projektu:

Bernard Sozański

 

Szczegółowe harmonogramy udzielanego wsparcia/działań w projekcie dostępne w zakładce HARMONOGRAMY

Pliki do pobrania

Informacja o projekcie 298.68 KB
225245