Informacje o projekcie
Treść
#FunduszeEuropejskie
#FunduszeEuropejskie
Informacje o projekcie
- Projekt „Szkoła równych szans” realizowany jest w ramach Kapitał ludzki gotowy do zmianSzkolnictwo ogólneFundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
- Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 94 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 16 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026.
- Grupami docelowymi w Projekcie są:
- GD1: uczniowie i uczennice Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 118 uczniów i uczennic,
- nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Szkole Podstawowej w Rudnej Małej w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 17 nauczycielek i nauczycieli,
- rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
- Szkoła Podstawowa w Rudnej Małej - 8 – letnia szkoła podstawowa realizująca kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Głogów Małopolski.
- Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:
WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 16,
WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 94,
WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 17,
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 118,
WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,
WP4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem = 12,
WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 55,
WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 60
- Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
- Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII
Założenia organizacyjne: min. 10 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 100
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 klasa; 1 klasa x 10h/klasa
- Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII
Założenia organizacyjne: min. 10 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 100
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 klasa; 1 klasa x 10h/klasa
Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:
- Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Cyberbezpieczeństwo w szkole,
- Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
- Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie.
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),
Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.
- Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Szkole Podstawowej w Rudnej Małej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Indywidualne zajęcia logopedyczne
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III
Założenia organizacyjne: min. 5 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 100
- Indywidualne zajęcia logopedyczne
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III
Założenia organizacyjne: min. 7 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 140.
Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:
- Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
- Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi - strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami,
- Strategie dla uczniów z nadwrażliwością sensoryczną - radzenie sobie z nadwrażliwościami i adaptacja środowiska klasowego,
- Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem dla nauczycielek i nauczycieli oraz uczniów i uczennic - narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie,
- Mediacje rówieśnicze i szkolne,
- Media społecznościowe: jak wpływają na psychikę - unikanie negatywnych konsekwencji nadużywania mediów społecznościowych oraz gier komputerowych
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 8 osób/szkolenie A), B), C), D), E, F)
Założenia organizacyjne: 4 szkolenia: A), B), C), D), E), F) x 16h/szkolenie.
- Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Alfabet logopedyczny - Sprawdzone metody wywoływania głosek- kurs
Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,
Założenia organizacyjne: min. 8h,
- Dziecko z FAS w przedszkolu i w szkole – kurs
Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,
Założenia organizacyjne: min. 5h,
- Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej
Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:
- Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Szkolenia technologiczne - warsztaty z zakresu nowoczesnych technologii w edukacji, warsztaty z wykorzystania multimedialnych narzędzi w nauczaniu, szkolenia z bezpiecznego korzystania z Internetu i ochrony danych osobowych,
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 8 osób/szkolenie
Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.
- Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h),
Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą
Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.
- Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli
Grupy docelowe: 15 nauczycieli/nauczycielek,
Założenia organizacyjne: 54h (średnio 3h/osoba),
- Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej do potrzeb rynku pracy
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Warsztaty z pracodawcami
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII
Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VII; 1 grupa x 12h/grupa
- Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII
Założenia organizacyjne: min. 25 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 50
Rok szkolny 2025/2026:
- Warsztaty z pracodawcami
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII
Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VII; 1 grupa x 12h/grupa
- Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII
Założenia organizacyjne: min. 30 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 60.
- Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA - rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Don’t worry BEE happy
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI
Założenia organizacyjne: 1 grupa x łącznie 15 os./grupa; 1 grupa x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
- Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII
Założenia organizacyjne: 2 grupy x łącznie 25 os./grupa; 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa.
Rok szkolny 2025/2026:
- Don’t worry BEE happy
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI
Założenia organizacyjne: 3 grupy x łącznie 50 os./grupa; 3 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
- Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.9 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.9 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
- Zajęcia wspierające mechanizmy uczenia się
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III
Założenia organizacyjne: 6 grup x śr.8 osób/grupa; 6 grup x 24h/grupa
Rok szkolny 2025/2026:
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 2 grupa x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 2 grupa x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
- Zajęcia wspierające mechanizmy uczenia się
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III
Założenia organizacyjne: 6 grup x śr.8 osób/grupa; 6 grup x 24h/grupa
- Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Zajęcia rozwijające z języka polskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
- Zajęcia rozwijające kreatywność
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa
- Zajęcia proekologiczne
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
Rok szkolny 2025/2026:
- Zajęcia rozwijające z języka polskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
- Zajęcia rozwijające kreatywność
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa
- Zajęcia proekologiczne
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.8 osób/grupa; 2 grupy x 24h/grupa
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr.8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 24h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
- Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne
- Monitor interaktywny 65’’ - 3 szt.
- Urządzenie wielofunkcyjne laserowe - 1 szt.
- Laptop dla ucznia - 10 szt.
- Mobilna szafka na laptopy na 10 szt. - 1 szt.
- Walizka z 10 tabletami - mobilny zestaw klasowy - 1 szt.
- ClassVR - wirtualne laboratorium przedmiotowe zestaw 8 sztuk - 1 szt.
- Urządzenie multimedialne mobilne Magiczna Ściana z pakietem Operacje myślowe - 1 szt.
- Robot edukacyjny: Moduł Ekologia - 1 szt.
- Głośnik przenośny bluetooth - 4 szt.
- ClassVR - licencja - 5-letni dostęp do portalu wirtualnych lekcji - 1 szt.
- Program komputerowy do matematyki - pakiet dla klas 4-8 - 2 szt.
Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:
- Długopisy 3D - 1 szt.
- Zestaw filamentów PLA do długopisów 3D - 6 szt.
- Gra do nauki programowania z elementami szachów - 1 szt.
- Podświetlana tablica do rysowania - 1 szt.
- Pomoce dla klas 1-3: kompetencje językowe - ZW j. polski - 1 szt.
- Pakiet Programów do Terapii młodzieży szkolnej - 1 szt.
- Klocki Gigo - 2 szt.
- Pakiet sensoryczny - 1 szt.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 638 670,38 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 542 869,82 zł
Biuro projektu:
Samorządowe Centrum Ekonomiczno-Administracyjne w Głogowie Małopolskim
ul. Rynek 58
36-060 Głogów Małopolski
tel. 17 789 74 61
Koordynator projektu:
Bernard Sozański
Szczegółowe harmonogramy udzielanego wsparcia/działań w projekcie dostępne w zakładce HARMONOGRAMY