Warsztaty zawodoznawcze dla ósmoklasistów
Treść
W dniu 19 listopada 2024 r., uczniowie klasy ósmej Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej uczestniczyli w wyjazdowych warsztatach zawodoznawczych pt. "Mistrz w swoim fachu - uczniowie i nauczyciele ZST-W w Trzcianie dzielą się europejskim doświadczeniem". Warsztaty odbyły się w Zespole Szkół Techniczno - Weterynaryjnych w Trzcianie.
Celem warsztatów było zaprezentowanie uczniom klas ósmych doświadczenia zawodowego, jakie zdobyli uczniowie i nauczyciele tamtej szkoły, dzięki stażom zagranicznym realizowanym w ramach programu Erasmus+, a jednocześnie przedstawienie oferty szkoły średniej i perspektyw kierunku i ścieżki własnego rozwoju zawodowego.
Uczniowie wzięli udział w następujących warsztatach:
Warsztaty kulinarne „Śródziemnomorskie smaki": gospodarze przygotowali wraz z młodzieżą portugalskie pierożki rissois, pastel de nata i bolo de arroz- czyli rodzaj babeczek, włoskie penne w sosie bolognese, pizzę i deser panna cotta, hiszpańskie churros oraz paelle z krewetkami i kurczakiem.
„Europejska pupilowa profilaktyka" - warsztaty weterynaryjne: uczniowie wykonywali badania morfologiczne krwi psa oraz rozmaz krwi. Poznali zasady przeprowadzania badania klinicznego u psów i kotów oraz odczytu zdjęć rentgenowskich.
Warsztaty fryzjerskie „Pao Portugese" były okazją do podzielenia się wrażeniami z praktyk zawodowych w portugalskich salonach fryzjerskich. Uczniowie od okiem asystentów z klasy trzeciej i czwartej Technikum Usług Fryzjerskich, wykonali fryzury inspirowane południowymi trendami.
„I Ty możesz uratować życie" - ten warsztat zorganizowany został przez uczniów i nauczycieli z Liceum Ogólnokształcącego Pożarniczego z ratownictwem medycznym, ucząc młodszych kolegów zasad pierwszej pomocy przedmedycznej.
Warsztaty zakończył wspaniały poczęstunek przygotowany przez opiekunów wraz z uczniami klasy 4 Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy uczestnictwa oraz materiały promocyjne.
Wycieczka wpisała się w realizację zarówno podstawy programowej, jak i priorytetów polityki oświatowej państwa na 2024/2025.