Projekt "Szkoła równych szans"
Treść
W naszej szkole realizowany jest projekt „Szkoła równych szans” w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Udział w projekcie gwarantuje szkole więcej pomocy dydaktycznych, wyposażenie w potrzebny sprzęt oraz dodatkowe zajęcia pozalekcyjne dla uczniów.
#FunduszeEuropejskie
ZAJĘCIA PROEKOLOGICZNE
W ramach tego projektu klasa IV uczęszcza na zajęcia proekologiczne. Uczestnicy dwóch grup na ostatnich zajęciach poznawali nowe pojęcia: recykling, upcycling, sharing is caring. W działaniach praktycznych wykonali z recyklingu torbę na zakupy ze starego T-shirtu oraz ozdoby bożonarodzeniowe – słoikowy lampion i włóczkową choinkę.
ZAJĘCIA WSPIERAJĄCE MECHANIZMY UCZENIA SIĘ
W dniach 23,27,30 grudnia 2024 r. uczniowie klasy I-III uczestniczyli w zajęciach wspierających mechanizmy uczenia się.
W ramach zajęć uczniowie uczyli się w zupełnie nowych warunkach, obsługiwali gogle VR, obserwowali trójwymiarowy obraz zapewniający użytkownikom nowe doświadczenia oraz przeniesienie w inną- wirtualną rzeczywistość.
Konstruowali z klocków LEGO urządzenia, pojazdy oraz budowle, ćwicząc jednocześnie cierpliwość, koncentrację, wyobraźnię przestrzenną oraz rozwiązywanie problemów.
Uczniowie pracowali w grupach, projektowali model 3D (spirograf) w programie Tinkercad i drukowali go w drukarce 3D. Po wydrukowaniu mogli tworzyć wyjątkowe, skomplikowane i unikatowe wzory.
Dzięki aplikacjom online uczniowie uczyli się przez zabawę: konstruowali modele, malowali piaskiem online, gdzie korzystali z wyobraźni twórczej oraz relaksowali się, trenowali orientację przestrzenną, spostrzegawczość, kreatywność poprzez labirynty, szachy, sudoku, visual memory, sortowanie, budowanie, puzzle, łączenie kropek, zapamiętywanie sekwencji liczb i kolorów.
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE I ROZWIJAJĄCE Z MATEMATYKI
W ramach programu „Szkoła równych szans” realizowane są zajęcia wyrównawcze oraz rozwijające z matematyki. Głównym celem tych zajęć jest utrwalanie i rozwijanie umiejętności matematycznych i kształcenie kreatywności. Jest to możliwe podczas rozwiązywania zadań i łamigłówek matematycznych. Najbardziej lubianym środkiem dydaktycznym są gry planszowe, które wymagają strategii i doskonale rozwijają umiejętność logicznego planowania.
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
W ramach projektu prowadzone są zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla klasy VIII. Odbywają się one co dwa tygodnie po 2 godziny. Cykl zajęć trwa od października do maja i ma na celu wyrównywanie poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie języka polskiego.
Tematyka zajęć koncentruje się na zagadnieniach językowych, gramatycznych oraz redakcyjnych. Uczniowie ćwiczą redagowanie krótkich i długich form wypowiedzi pisemnych, takich jak rozprawka, zaproszenie, ogłoszenie, przemówienie, opis dzieła sztuki. Doskonalą umiejętność czytania ze zrozumieniem, rozwiązując testy wiadomości i umiejętności oraz wykonują zadania zawarte w arkuszach egzaminacyjnych.
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE I ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z JĘZYKA POLSKIEGO
W ramach projektu „Szkoła równych szans” uczniowie klasy III podzieleni na grupy uczestniczą w zajęciach wyrównawczych z języka polskiego i zajęciach rozwijających z języka polskiego. Na jednych dzieci wyrównują i wzmacniają swoje umiejętności i wiadomości z edukacji polonistycznej, na drugich je pogłębiają i rozszerzają.
Na zajęciach wykorzystywane są pomoce otrzymane dzięki projektowi.
Poza tym obie grupy biorą też udział w zajęciach rozwijających kreatywność, których głównym celem jest rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci poprzez różnorodną aktywność – artystyczną, techniczną, praktyczną .
Uczniowie inscenizowali bajkę, wykonywali pacynkę i ozdoby choinkowe. W ten sposób pobudzali swoją ekspresję twórczą oraz usprawnienia manualne.
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Podczas zajęć z języka angielskiego organizowanych w ramach projektu „Szkoła równych szans” uczniowie klasy VIII mają możliwość wyrównania swoich braków w wiedzy i umiejętnościach językowych.
Młodzież przede wszystkim powtarza materiał obowiązujący do egzaminu ósmoklasisty oraz szlifuje swoje zdolności w zakresie słuchania, czytania i pisania poprzez rozwiązywanie dodatkowych zadań z pomocą repetytorium, ale też poprzez oglądanie anglojęzycznych filmów i słuchanie anglojęzycznych piosenek.